کد مطلب:313978 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:224

توسل به حضرت فاطمه ی معصومه و احاله به حضرت ابوالفضل العباس
حجةالاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ عباس شیخ الرئیس كرمانی، حامی و مروج مكتب محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم در تاریخ 31 / 4 / 76 مصادف با لیله ی میلاد حضرت رسول اكرم صلی الله علیه و آله و سلم و امام صادق علیه السلام كرامت زیر را در شهر مقدس قم به درخواست حقیر مرقوم داشته اند:

در حدود سال 1332 هجری شمسی حقیر كه طلبه ی علوم دینی بودم و در محضر والد گرامی و سایر اساتید حوزه ی علمیه در كرمان به تحصیل اشتغال داشتم، ناگهان سوزش شدیدی در ناحیه ی شكم «بخش سمت راست پایین قفسه سینه» احساس كردم. برای معالجه، به تعدادی از اطبا مراجعه كردم، اما آزمایشات، رادیوگرافی ها و معالجات، هیچ كدام در تشخیص صحیح مرض و رفع ناراحتی ام، موثر واقع نشد.

احتمال وجود تومور، زخم اثنی عشر...، و پیشنهاد ریسك در جراحی با درصد موفقیت كم، نظریاتی بود كه اطبا مطرح می كردند. شدت ناراحتی و مستمر بودن درد، به حدی بود كه آرزو داشتم ساعتی مرا راحت بگذارد.

در همین اوان كه در 24 سالگی به سر می بردم، برای ادامه ی تحصیل و تكمیل دروس به قم، عش آل محمد علیهم السلام، مهاجرت كرده، در این مكان مقدس سكنی گزیدم.

بدیهی است معالجات كماكان ادامه داشت و در ضمن معالجات، از دعا و توسل فراوان نیز غافل نبودم. تا اینكه روزی در جوار ضریح مطهر حضرت فاطمه ی معصومه سلام الله علیها، به امید استشفا، توسلی شدید به آن بی بی بزرگوار سلام الله علیها پیدا كردم. شب هنگام در عالم رؤیا دیدم شخصی گوسفندی سرخ مو به من نشان داد و فرمود: نذر كن برای حضرت ابوالفضل العباس سلام الله علیه گوسفندی ذبح كنی، بهبودی خواهد یافت. [1] .



[ صفحه 347]



و سه مرتبه این جمله را تكرار نمود (كنایه از اینكه بی اعتنایی نكنی).

به محض بیدار شدن، همان گونه كه امر شده بود نذر كردم. نه تنها تا آن زمان خوابی به این وضوح ندیده بودم بلكه اصولا به اهمیت و آثار شگفت نذر واقف نبودم، چرا كه بعد از آن، ظرف مدت زمانی كوتاه ناراحتی ام مرتفع گردید. [2] .



بر آن باب حاجات خلق خدا

ز دنیا و از اهل دنیا درود



از قضای روزگار، آن سال برای آب و آش حسینی علیه السلام موقوفه [3] دهستان تیكدر گوسفندی كسر داشتند. بنا به نذری كه داشتم درخواست كردم گوسفند مزبور را تهیه كنند و تذكر دادم كه چنانچه سرخ مو باشد بهتر است. جالب توجه اینكه، عین همان گوسفندی را كه در عالم رؤیا دیده بودم برایم آوردند. به مبلغ سی و پنج تومان (سیصد و پنجاه ریال) آن را خریداری و به نیت قمر بنی هاشم سلام الله علیه هزینه كردم.

اگر چه دستور نذر مربوط به همان یك نوبت بود ولی به بركت این تفضل حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و احاله به حضرت ابوالفضل العباس سلام الله علیه، از آن پس بیش از چهل سال است كه هر ساله به نام باب الحوائج ابوالفضل العباس علیه السلام جلسه روضه ای هم برپا می كنم و بدین وسیله عرض ارادت كرده و به آستان مقدس حضرات علیهم سلام الله تقرب می جویم.

مزید بر توفیقات آنكه، سنوات اخیر از روز تاسوعای حسینی به مدت 3 الی 4 روز (روز اول به نیت حضرت ابوالفضل العباس سلام الله علیه و روز عاشورا به نیابت حضرت بقیة الله الأعظم سلام الله علیه روضه حضرت سیدالشهدا امام حسین سلام الله علیه و بعد به نیت حضرت زینب سلام الله علیها) جلسات بسیار مفصلی در منزل بنده اقامه می شود و ضمن اطعام هزاران دلداده ی كوی حضرت ابی عبدالله الحسین سلام الله علیه تبركا و تیمنا، با شركت و عزاداری دستجات سینه زنی و نوحه خوانی و قرائت زیارت



[ صفحه 348]



عاشورا و وعظ و روضه خوانی مراسم سوگواری آل الله علیهم سلام الله به احسن وجه برگزار می گردد و كرامات حضرات علیهم سلام الله شامل حال همگان شده و عنایات خاصه را عده ای درك و از آن بهره مند می گردند.

لیله ی میلاد حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم و حضرت امام جعفر صادق سلام الله علیه مطابق 31 / 4 / 76 این سطور بنا به درخواست خطیب شهیر حضرت حجةالاسلام حاج آقای شیخ علی ربانی خلخالی در قم مقدس قلمی گردید.

عباس شیخ الرئیس كرمانی

وفایت را



وفایت را بنازم ای ابوالفضل

صفایت را بنازم ای ابوالفضل



نمی دانم كجایم از غم تو

عراقم یا حجازم ای ابوالفضل



جدا دیدم چو از تن دستهایت

ز عمرم بی نیازم ای ابوالفضل



نپایم جز دو ساعت بعد مرگت

ببین عمر درازم ای ابوالفضل



لب تشنه گذشتی از لب آب

شهید سرفرازم ای ابوالفضل



بدادی هستی خود باز دادی

دو دستت پاكبازم ای ابوالفضل



فتوت بود و ایثار و كرامت

تو را ای شاهبازم ای ابوالفضل



وجودت موج غیرت بود و جرأت

بری از كبر و آزم ای ابوالفضل



جهان را غرق حیرت كردی از خود

بخواب ای سرو نازم ای ابوالفضل



ز پرچمداری تو پرچمم گفت

همی در اهتزازم ای ابوالفضل




[1] درخور ذكر است كه گاهي اوقات جهت توجه دادن به عظمت مقام حضرت ابوالفضل العباس عليه السلام و اهتمام مسئله ي نذر، حضرات عليهم سلام الله به آن وجود مقدس احاله مي نمايند، چنانكه در توسلات به حضرت ولي عصر (عج)، ايشان به كرات به عموي بزرگوارشان احاله فرموده اند.

[2] شفا يافتن با توسل و نذر سبب شد از همان زمان باب فرجي براي حل مشكلات در زندگي ام گشوده شد كه پيوسته از آن در قضاي حاجات فراوان و بزرگ بهره جسته و بعضا امور لاينحل را با دعا و توسل و استمداد از حضرات عليهم السلام حل و مرتفع ساخته ام.

[3] موقوفه اي است در يكي از دهستانهاي حومه كرمان به نام دهستان تيكدر كه بنا به وقفنامه بايستي همه ساله يك دهه مجلس عزاي حضرت سيدالشهدا عليه السلام را در آن برپا كنند.